Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californië, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs


vrijdag 30 maart 2012

Meer creditcard-perikelen

Ons laatste bericht hebben we 7 weken geleden geschreven, om precies te zijn op 7 februari, nadat wij met een mooie deal voor "The Wynn" in Las Vegas geboekt hadden. Zoals beschreven hadden we geduldig afgewacht tot de ultieme aanbieding voorbij kwam om dan toe te happen. De weken daarna waren wij blij met onze deal, omdat het toch een goede prijs voor dit hotel had opgeleverd, .........totdat het creditcard afschrift op de mat lag..... Er werd een veel hoger bedrag geïncasseerd dan wij geboekt en bevestigd hadden gekregen, hoe is dat mogelijk????
De bevestiging opgezocht en snel zagen we wat het probleem was. Wij hadden een boeking gedaan waar een bedrag in $ opstond, maar dit bedrag was in € van onze bankrekening afgeschreven!!!
Het maakt onze boeking wel 25% duurder. Dat is vervelend natuurlijk, maar wij dachten even te bellen dan zou het vast geregeld worden, we hebben immers zwart op wit welk bedrag er WEL geïncasseerd had moeten worden.


Dat even regelen viel behoorlijk tegen: 4 telefoontjes (natuurlijk geen gratis nr.) en 8 emailtjes zijn er verstuurd, voordat iemand bereid was zich in "ons geval" te verdiepen. Er werd bij hoog en bij laag volgehouden dat het te hoge bedrag toch echt als het juiste in de boekings gegevens staat, ons reserveringsnummer ziet er bij hun heel anders uit als op onze bevestiging. Om een en ander te verifiëren hadden zij uiteraard onze mail met de confirmation nodig. Slechts 8 mailtjes moesten we versturen voordat onze bevestiging aankwam en geopend kon worden, gelukkig zagen ze toen ook een ander bedrag staan, (wij kunnen dus toch lezen) Tja, mevrouw, heel vreemd, misschien is er een fout gemaakt met de valuta, we zullen dit "even" moeten nazoeken. Uiteindelijk heb ik afgedwongen aan de telefoon te blijven, tot het emailtje aangekomen en geopend was
Maar, uiteindelijk deze week, we zijn inmiddels 5 weken verder, na wederom telefonisch contact, hebben we de toezegging gekregen dat er ten onrechte te veel geld van onze rekening is geïncasseerd. Het verschil wordt teruggeboekt, we hebben het nog niet ontvangen, maar we vertrouwen op een goede afloop.

Een tweede probleem wat zich afgelopen periode voordeed, is dat de bank besloten heeft zijn creditcard activiteiten over te dragen aan ICS. Hierdoor krijgen alle gebruikers een nieuwe creditcard. Wij hebben alle reserveringen, betalingen en aanbetalingen gedaan met onze oude creditcards, welke echter nu niet meer bruikbaar zijn. Bij navraag bij ICS kregen wij het advies dan achter alle reserveringen aan te bellen om de nieuwe CC-gegevens door te geven. Wij vonden het niet zo'n geweldig plan 20 x naar Amerika te bellen,  als reactie daarop kregen we van ICS het advies dan iedereen het nieuwe nummer door te mailen ?!?!?!?

Als iemand ervaring met een wijziging van credicard heeft en suggesties hoe we dit het beste aan kunnen pakken horen we het heel graag.


9 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe allemaal zeg met je creditcard ;-( Kan me zo voorstellen dat je het een beetje zat wordt al dat gezeur.
    Maar goed, jullie hebben toch een mooie reis in het vooruitzicht, dus laat dit niet de voorpret bederven.
    Grtz.Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Balen van die CC.
    Ons is het vorig jaar ook overkomen.
    Gelukkig was alleen bij het hotel waar we maar 1 nacht verbleven en de autoverhuur maatschappij ons cc nummer bekend. Wij hebben ze een mailtje gestuurd met de nieuwe gegevens. Wij hebben er dan ook geen problemen mee gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He wat een gedoe allemaal.
    Heb er geen ervaring mee, maar de nieuwe gegevens doormailen lijkt me geen veilig plan. Het is overigens wel zo dat als je ergens aan de balie komt en er moet worden afgerekend er gevraagd wordt of het op die credit card geboekt moet worden waarop de reservering is gedaan. Dan kun je op dat moment je nieuwe card overhandigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hé Christa, ik werk bij die bank waar ze die nieuwe cards hebben uitgegeven en wij lopen tegen hetzelfde aan. Volgens mij is het geen probleem als je met een andere kaart komt, er zijn altijd kaarten die verlopen of zoek raken waardoor mensen nieuwe cards krijgen. Verder zijn ze in Amerika wel wat gewend op het gebied van CC's en hebben mensen daar een paar verschillende in hun zak zitten waaruit ze kiezen om mee te betalen. Je hebt van alle reserveringen een bevestiging op jullie naam die ook op de nieuwe CC staat. Echter, de afhandeling van ICS blijft waardeloos!!
    Geniet gewoon lekker van je voorbereidingen en de super reis die jullie te wachten staat.

    Gr. Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen enkele probleem gehad met de nieuwe Creditcard. Vond het ook even spannend; met name de autohuur. Wij kregen de card twee dagen voor vertrek.....

    Ik zou er maar gewoon op vertrouwen dat de nieuwe card gewoon in de plaats van de oude komt. Uiteindelijk is het niet anders dan wanneer de datum op je card verloopt, dan krijg je ook een nieuwe met een nieuw nummer.Geen zorgen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Chirsta,
    Wat een gedoe met het verkeerde bedrag wat er was afgeschreven,kost altijd zoveel tijd om het allemaal weer recht te breien.
    Gelukkig is allemaal weer goed gekomen en kun je nu weer verder genieten van het moment dat jullie eerst nog heerlijk naar Florida gaan.
    Wat betreft de CC net zoals al meerdere hiervoor hebben aangegeven,komt dat wel allemaal goed,wij hebben ook nieuwe CC gekregen en het is natuurlijk wel zo dat het nummer aan de zelfde NAW gegevens gekoppeld zijn als de nieuwe.
    Dus geen zorgen en lekker gaan genieten van de verdere voorbereidingen.

    Veel succes we gaan jullie zeker volgen in Florida en Zuidwest.

    Groetjes, Martin,Richard en Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Christa,

    wij zitten inderdaad met hetzelfde...nieuwe CC van waarschijnlijk diezelfde bank...
    Ik sluit me inderdaad aan bij de vorige reacties...niet druk over maken en je gewoon in het hotel melden met je nieuwe kaart.
    Ze hebben de oude kaartgegevens alleen gebruikt als garantie op je reservering. Bij het uitchecken overhandig je gewoon de nieuwe kaart.
    Wij hebben wel parking op SPL geboekt met de oude kaart...dus daar moeten we nog even achteraan, aangezien je daar met je CC waarmee je gereserveerd hebt, het parkeerterrein op moet rijden.

    En...nog minder dan 100 dagen!

    Groetjes,
    Audrey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hadden vorig jaar ook een andere kaart mee op vakantie dan waar mee we geboekt hadden. Nergens problemen gehad. Je cc is alleen de "borg" en waar je later mee betaald zal hun een zorg zijn. Wel hadden we de oude met knipt eruit wel bij ons voor het geval dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben ook een nieuwe CC nadat met onze oude fraude was gepleegd. Ik had ook alles gereserveerd met de oude CC en heb toch besloten om de hotels te bellen en het nieuwe CC nummer door te geven. Bellen naar USA is overigens erg goedkoop. Bijna bij ieder hotel hebben ze het nieuwe nummer genoteerd, er waren er maar 2 die het nodig vonden. Omdat sommige hotels nu bijna het dubbele kosten als waar ik ze voor geboekt heb wilde ik niet het risico lopen om mijn reservering mis te lopen als je soms later aan komt die dag ('s avonds).

    Ik heb het gevraagd aan een hotelmedewerker bij een hotel langs de kust in Pismo Beach, die zei dat ze 's morgens de CC gegevens checken van gasten die komen...........

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen