Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californië, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs

woensdag 2 mei 2012

Nog 9 dagen

Begin maart hebben we, zoals eerder beschreven, 2 tickets naar Miami geboekt om er zonder kids een weekje tussen uit te gaan. Oma komt bij ons in huis om voor de kids en de cavia te zorgen, zodat op het thuisfront alles gewoon doorgaat.  In de tussenliggende periode hebben we eigenlijk niets geboekt, daarom was het afgelopen weekend, met nog 12 dagen op de teller, hoog tijd om ook de overnachtingen voor ons weekje Florida te regelen.
Na het nodige wikken en wegen hebben we een reisschema gemaakt. We vonden het best lastig  om te beslissen waar we nu precies heen wilden. Er zijn zoveel mooie plekjes en er is zoveel te doen. Vorig jaar zijn we ook samen een week geweest, we hebben toen een paar dagen in Naples en een paar dagen in Miami Beach doorgebracht. Die week hebben we ontzettend veel ondernomen,  deze keer is het de bedoeling om wat rustiger aan te doen. We wilden in ieder geval een paar dagen naar Miami Beach, maar niet de hele week.  Omdat we nog nooit in Ft. Lauderdale zijn geweest en op de Keys in 2010 heel slecht weer hadden, is de keuze uiteindelijk op deze locaties gevallen. Ft Lauderdale is vanwege de ligging, vlakbij het vliegveld, de eerste plaats waar we naar toe gaan.

We vliegen vrijdag 11 mei vanaf Amsterdam, met Arke Fly, via Orlando naar Miami.  's Avonds rond 21.00 uur locale tijd zullen we daar landen. Nadat we bij Alamo de auto opgehaald hebben rijden we naar Ft. Lauderdale, ik verwacht niet dat we hier voor 23.00 uur zijn. Na 2 nachten Ft. Lauderdale rijden we naar de Keys. De volgende 2 nachten brengen we door op Islamorada, waarna we voor de laatste 4 nachten naar Miami Beach gaan. In Miami leveren we de auto weer in, wij gebruiken in Miami de auto niet of nauwelijks. Het is ons de vorige keren goed bevallen zonder auto in Miami Beach, door de hotel keuze is het meeste op loopafstand, zo niet dan nemen we een taxi. Om de huur voor de auto door te betalen, terwijl hij toch alleen maar op de valet parking staat, vinden we zonde.

Ft. Lauderdale
Ocean Drive in Miami Beach

Op Islamorada gaan wij natuurlijk naar het Morada Bay Cafe

Morgen nog even de Esta opnieuw invullen en een parkeerplaats op Schiphol regelen. Volgende week nog een werken en voor we het weten moeten we echt de koffers pakken om vrijdag 11 mei naar Florida te vliegen.

1. Dat klinkt goed.
    Lekker genieten wordt dit zo met z'n tweetjes, zeker als thuis ook alles prima geregeld is.
    Alvast heel veel plezier gewenst.
    Groetjes
    Anita

2. Dat ziet er weer veelbelovend uit. Nu nog even een paar dagen doorbijten en dan mogen jullie gaan genieten.

3. Heerlijk...alvast veel plezier!!

4. We zijn echt jaloers heerlijk genieten daar

5. Dat gaat aardig opschieten. Nog even doorbijten die laatste paar dagen.

6. Spannend hoor! Alvast heel veel plezier!
    Grtz.yvonne

7. Wij zitten er al klaar voor ;-0 , nog heel even .. en dan het grote genieten !!

8. Naar welk hotel gaan jullie in Ft Lauderdale?

9. Dat komt idd al lekker dichtbij ! Ik neem aan dat het snel zal gaan in Miami, je moet immers in Orlando al door immigratie en zo. Dus koffers, auto ophalen en je bent zo in Fort Lauderdale ! Maar, ben wel benieuwd welke hotels het geworden zijn, eindelijk een keer priceline ;-) ?

10. Dit ziet er heerlijk relaxed uit, alvast goede reis en lots of fun.

11. Wat een heerlijk vooruitzicht. Met nog 3 nachtjes op de teller begint het al flink op te schieten. Ook namens mij alvast een hele goede reis gewenst en heel veel plezier in Florida !

12. Wat een heerlijk vooruitzicht,dat wordt vast volop genieten.
    Daarna nog een heerlijke vakantie in het vooruitzicht in Californië.

Heel veel plezier,we zullen jullie proberen te volgen,wij gaan 2 dagen kater weg richting Californië .