Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californiƫ, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs

vrijdag 11 mei 2012

dag 1 - ArkeFly

Vanmorgen startte zoals eigenlijk elke ochtend begint; de wekker ging op de vaste tijd, wakker worden , douchen, ontbijten, kids 8.10 uur met tegenzin naar school. In tegenstelling tot de normale routine gaan wij niet aan het werk, maar rijden we rond 9 uur naar Schiphol. Heerlijk om deze keer niet midden in de nacht te moeten vertrekken. We rijden zonder file naar P3, waar Harm mij met de bagage dropt, en voordat de klaarstaande bus vertrekt, zich al bij mij voegt. Dat ging heel vlot. Aangekomen bij vertrekhal 3, bleek er voor de incheckbalie een enorm lange rij te staan, die totaal niet opschoof. Al vrij snel werd medegedeeld dat er een computerstoring was, waardoor er niet ingecheckt kon worden. Altijd weer grappig te zien hoe sommige mensen zich van "de domme" houden om op die manier ineens vooraan in de rij te kunnen staan. Uiteindelijk een kwartier voor we moesten boarden waren ook wij ingecheckt. Van de kortere inchecktijd vanwege duurdere stoelen hebben wij niets gemerkt..Tot onze verbazing was de aangegeven tijd om te borden 1,5 uur voor het vertrek. De douane ging extreem snel, slechts 1 persoon was voor ons. Waarna we ineens in de centrale hal waren, de security check blijkt tegenwoordig bij de gate te zijn. Daar eenmaal door is het alleen maar wachten in een aquarium, met veel te weinig zitplaatsen, totdat je het vliegtuig in mag.Wij besloten toch eerst een kop koffie te halen en nog wat lectuur te kopen en dan later te boarden. Dat was een goed plan, de ruimte die beschikbaar is voor de passagiers van Arkefly had slechts voor de helft van de mensen een zitplaats, waardoor het veel mensen moesten staan en het overvol was. Om 12.40 begonnen het boarden, wat heel efficient verliep. Per 5 rijen werd het vliegtuig van achteren af gevuld. En na een kwartier vertraging, door grote drukte op de Kaagbaan, waren we in de lucht. Twee uur na vertrek werden we al "getrakteerd" op de bekende "pasta of chicken". Harm ging voor de ene optie en ik voor de andere. De cola die we er bij gekocht hadden, was het enige wat onze smaak was.... We vermaken ons met wat slapen en het kijken van een aantal afleveringen van "The Big Bang Theory", die onze zoon voor ons heeft gedownload en op de IPad heeft gezet. Bedankt Thijs, we hebben er alweer een aantal gekeken, en het blijft ontzettend leuk.

De vlucht verliep probleemloos, na een keurige landing kwamen we om 17.00 uur op Sandord Orlando aan. De passagiers die doorvlogen naar Miami werden verzocht als eerste het vliegtuig te verlaten, waarna de rest van de plichtplegingen in een razend tempo verliepen. In 3 kwartier tijd sinds de landing zijn we door de immigraties, langs de security, koffers opgehaald en opnieuw ingecheckt. Waarna het wachten was om opnieuw te boards voor het laatste deel van de route. Om 19.04 stegen we weer op en om 19.45 stonden we op in Miami weer aan de grond. Het wachten op de koffers in Miami duurde iets langer, maar niet extreem waarna we op weg gingen naar de Miami Mover die ons razendsnel bij de centrale hal van alle autoverhuurders bracht. Dit gaat toch een stuk sneller en makkelijker als het vervoor met de busjes van de voorgaande jaren. Bij Alamo werden we vlot geholpen, helaas was het dit keer geen feest voor Harm, er was slechts keus uit 2 auto's..... Het is de rode Ford geworden en inmiddels weten we dat hij prima rijdt.

Het laatste doel van deze dag lag in Fort Lauderdale, inmiddels was het helemaal donker en wij waren behoorlijk moe. Na enig gedoe met de TomTom konden we koers zetten richting het hotel. De aftsand vanaf het vliegveld was wat verder als gedacht, maar na 3 kwartier rijden kwamen we aan bij prachtige "Lago Mar Resort".  Het hotel ziet er prachtig uit, we krijgen een enorm grote kamer toebedeeld met balkon wat uitkijkt over de zee. Inmiddels zijn we 24 uur op, morgen volgen er foto's van hotel e.d.

P.S. Robert-Jan, de droam werkt, wat een superapparaat, nogmaals veel dank :-)

Om een of andere onduidelijke reden is dit hele bericht volledig verdwenen vandaag (12-05-2012) gedurende de dag, daarom even snel een nieuwe korte versie getypt, de eerdere reacties zijn met het bericht mee verdwenen.....

1. Veel plezier tijdens deze vakantie. Wij lezen weer met jullie mee.
    Hinny, Ina en Dani

2. Lekker hoor, jullie zijn er, heeeel veel plezier we lezen graag mee!!

Rick & Mandy

3. En nu dan heerlijk gaan genieten, ik ben benieuwd naar de volgende dagen;-)
    Marja

4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

5. Jullie zijn er. Knop op vakantiestand en genieten!

6. Lekker de vakantie kan beginnen.