Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californiƫ, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs

zaterdag 21 juli 2012

Dag 2 - San Diego

aantal miles : 150
temp: 27 gr.
weer: bewolkt en zonnig

Ondanks de heerlijke bedden in de Best Western waren we allemaal om 4.59 uur wakker! We hebben allemaal nog wat gedommeld, maar echt slapen lukte helaas niet meer. Om 7 uur konden we 'pas' ontbijten. Het ontbijt was prima, met genoeg keus voor iedereen. Om 7.30 hadden we de auto weer ingepakt en de TomTom op De San Diego Zoo geprogrammeerd. Deze Zoo bezoeken was een grote wens van Thijs, met name voor de Giant Panda en de King Cobra. Tot vlak voor San Diego verliep de reis voorspoedig, maar er zijn hier bijna geen stop mogelijkheden direct langs de snelweg Als er dan eindelijk een parkeerplaats is, is het file rijen om een parkeerplaatsje te vinden voor de sanitaire stop. Iets om rekening mee te houden.  10 min voordat we op de plaats van bestemming waren, begonnen we hopeloos te dwalen. Overal auto's die op zoek waren naar een parking, mensen die over moesten steken en veel mannen die volgens Harm gay waren, wat hem op een uitbrander van Iris kwam te staan. Totdat Christa zei "Iris kijk eens in de auto naast ons" en Iris reageerde met "Oh My God" een auto vol travestieten.
Vanwege een soort Gay Parade o.i.d. was een voor de TomTom essentiele weg afgesloten, aan een omleiding richting de ZOO hadden ze niet gedacht. Wij zijn het niet, maar kwamen wel van de verkeerde kant ;-).

Ineens stonden we op wel op de parking van de Zoo, we "misten" het disney treintje naar de entrance. Uiteindelijk pas om 10.30 liepen we de Zoo binnen. Aan de hand van Thijs en zijn plattegrond werden wij de dierentuin rondgeleid, hij had immers een to-do lijstje met dieren. De dierentuin is opgedeeld in verschillende trails en canyons langs waarbij de  dieren verdeelt zijn in verschillende continenten en diersoorten.
Hoogtepunt was de activiteit van een van de reuzen panda's, er werd op de panda canyon zelfs omgeroepen om  na het maken van een foto snel plaats te maken voor de andere gasten zodat zoveel mogelijk mensen een mooi plaatje konden schieten. Ongegeneerd zat deze panda in een hangmat in het zonnetje op een bamboehoutje te bijten. Wij wilden ook wel een bite, schrokken van het prijsniveau en kozen voor een hotdog, kwam Christa terug met 4 "happy meals", in een tasje zaten: hotdog, cookies, chippies en apple schijfjes.
Wij vonden het een hele mooie dierentuin zowel om de flora als de fauna, alleen hadden ons van te voren niet gerealiseerd dat er zoveel hoogte verschil was, er moest veel geklommen en gedaald
worden.
 Een klein meisje zegt: "I can only see his butt". Wij dus ook!

De King Cobra was tot groot verdriet van Thijs niet in zijn hok. Er stond wel een kaartje dat hij helaas afwezig was, maar niet om welke reden.
Rond vieren verlaten we de dierentuin om naar het volgende hotel te gaan, Comfort Suites in San Diego.

Nadat kwartier gemaakt hebben in de hotelkamer en we even de voeten rust gegeven hebben, rijden we naar het strand bij San Diego. Er wordt hier heel veel gesurft, omdat er best hoge golven zijn. Bijna iedereen loopt hier ook met een surfplank. Je ziet allerlei manier waarop men zijn plank vervoerd. Echt heel grappig.
We lopen een behoorlijk stuk, lopen ook de pier helemaal af, waar flink gevist wordt door jong en oud, waarna we allemaal behoorlijk zere voeten hebben. We besluiten een hamburger bij de Five Guys te halen als avondeten, waarna we terug naar het hotel gaan. De kinderen willen graag tv kijken, internet contact hebben of spelletjes doen op de Ipad, Harm wat lezen en ik ga het blog maken.
Benieuwd hoe laat/vroeg wij morgenochtend wakker zijn.

1. Zo, jullie hebben al heel wat kilometers in de benen, logisch dat je na zo'n dag alleen maar wat wil hangen:)
    Leuke dieren en mooie foto's, een heerlijke dag dus!

2. Veel leuke foto's van een dagje zoo. Erg jammer voor Thijs dat de King Cobra niet in zijn hok zat. Ik had daar ook wel een foto van willen zien.

3. Hahaha, leuke "butt" foto's!! Lijkt me een mooie zoo maar jammer voor Thijs dat de cobra er niet was. Jullie maken inderdaad veel kilometers, in de auto en op de benen, dus relaxen is het motto 's avonds.
    Have Fun!!
    Saskia

4. Nou dat was me het dagje wel zeg, aardig wat kilometers in de benen;-)
    Beentjes maar even omhoog en relaxen.
    Grtz.Yvonne

5. Al van meerdere mensen gehoord dat de dierentuin in San Diego een van de mooiste is .
    Leuke foto's,en een leuke dag.

6. Wat jammer voor Thijs dat de cobra er niet was. Wel een reden om volgend jaar weer te komen. En jullie nemen ook de foto's van de verkeerde kant :).

7. Die panda, geweldig, wat een relaxte pose ;-) ! En ja, ik had je kunnen waarschuwen voor het hoogte verschil. Wij hadden de bus naar boven gepakt, en zijn verder naar beneden gelopen. Wij vonden de koala's daar ook geweldig trouwens. Met dat tijdsverschil, en twee hele vroege dagen, snap ik dat je rond avondeten weer lekker naar hotel wilt !

8. Heerlijke dag in de zoo, top hoor, mooie foto's !!

We zitten klaar voor de updates, jullie gaan een top trip maken !!