Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californië, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs

zondag 29 juli 2012

Dag 9 - Zion

Vannacht niet zo geweldig geslapen, maar wel leuk een keer in zo'n cabin te bivakkeren. Maar we zijn nog niet geslaagd voor de campertest. Ik ben lang voor de wekker wakker. We ontbijten op de veranda voor de cabin, pakken de auto in en zitten om 7.45 weer in de auto. Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg. Thijs speelt spelletjes op de IPad, Iris slaapt in de auto gelijk weer verder, als puber heb je veel slaap nodig ;-)

We rijden eerst terug naar Page, waar we om. 8.45 uur aankomen, halen even vers brood, jus en vers fruit. Tanken even en vervolgen onze route op weg naar Zion. Voorbij de prachtige rode rotsen, wat versteende zandduinen zijn, en het kobaltblauwe Lake Powel, verandert het landschap naar geel/grijzig met hele hoge, ruige grijze rotsen.

Als we in de omgeving van Zion komen, zijn de rotsen weer anders!
Het is veel groener, ook op de rotsen groeien bomen. We zijn uit het grondgebied van de Indianen. De huizen zijn gelijk heel anders, alles ademt hier een western style uit.

Het is ongelofelijk hoeveel kleuren, vormen, soorten steen, verschil in erosie de rotsen, bergen we de afgelopen dagen gezien hebben. Foto's zijn mooi en geven een goede impressie, maar je mist een dimensie die je met je ogen wel waarneemt. Super om dit deel van Amerika te zien!

Om 11.15 rijden we het park in, er staat een rij om te betalen, wij kunnen via een ander poortje direct doorrijden. Bij de Grand Canyon hebben we een Nationale Park pass gekocht, we kunnen nu na het tonen van legitimatie direct door. Om ons heen doemen enorm hoge 90gr steile wanden op, het is echt adembenemend mooi. Na een stukje rijden zien we ineens een Dessert Bighorn Sheep langs de weg staan, het lukt om hem vast te leggen, rijdend door het autoraam. We parkeren de auto bij het Visitor Centrum parkeren we de auto, maar het kost moeite een plekje te vinden. We gaan eerst wat eten, daarna gaan we de shuttle bus het park in. Het is alleen maar mogelijk om met de shuttle bus het park in te gaan, zins een paar jaar zijn auto's niet meer toegestaan.
De bus rijdt een route waarbij je op verschillende plaatsen in- en uit kan stappen. Op elke uitstapplaats zijn wandelingen, de een wel moeilijker of langer als de ander. We stappen eerst uit bij de "Weeping Rock", de trail duurt ong een half uurtje. We klimmen omhoog, best pittig want het is heet 40 gr., onderweg komen we een groot hert tegen wat rustig staat te eten langs het pad. Aan het eind van de trail, dit is een dooopende route, is een enorme overhangende rots waar altijd, ongeacht het seizoen water uit drupt, vandaar zijn naam. Als we teruggelopen zijn stappen we weer op de bus, nu stappen we uit bij de 'Narrows'. Deze trail gaat door het water, dit gaan we niet doen, Harm heeft problemen met zijn knieën, dat zou onverstandig zijn, maar we lopen wel even naar het water. Door Zion loopt de Virgin River, welke miljoenen jaren geleden verantwoordelijk is geweest voor het landschap zoals het nu is. Onderweg komen we een slang tegen. Thijs blij, de slang was behoorlijk lang en kroop niet meteen weg. Rond 15.30 stappen we weer op de bus, terug richting auto. 2 Miles verderop is ons hotel voor vannacht. We hebben het Best Western "Zion Park Inn" in Springdale geboekt. Nadat we Ingecheckt zijn gaan we direct naar het zwembad, heerlijk even opfrissen en uitrusten.

Omdat het all snel nadat we in het zwembad zijn begint het te regenen, gaan we op tijd eten. Er kiezen voor de Flying Monkey in Zion, prima eten voor een betaalbare prijs.
Daarna rijden we nog een keer naar het Nationale Park, rijden een stuk, lopen nog wat. 's avonds tegen de schemering is het prachtig en een stuk rustiger. We zien een paar heel mooie blauwe vogels en nog een hert.

1. Weer een mooie dag met mooie foto's.
    Als ik het goed hebt mag je toch alleen met de shuttlebus het park van Zion in.
    Wij gaan daar straks twee nachten in een b&b in Springdale verblijven.

2. En weer zo'n mooie warme dag.
    Dit is toch ook wel een route die ik ook nog wel een keer zou willen doen!

3. De foto's zien er al schitterend uit, maar ik kan me voorstellen dat het met eigen ogen nog mooier moet zijn. En dan klimmen in die hitte. Dan heb je inderdaad wel een zwembad nodig om weer even bij te trekken. Ik hoop voor je dat je vannacht wat beter slaapt.

4. Als ik het zo zie trekt het me zekers aan, moet op onze to do list...
    Voor 2013 staat Florida alweer vast.. wellicht 2014 ;-))

Maar wat een pracht trip !!! WOW !!

5. Wat leuk om te lezen dat jullie ook in BW in Springdale verblijven, het uitzicht vanuit het zwembad is adembenemend.
    Een kleine opmerking, volgens mij heb je de tekst van vertrek naar Page teveel naar onder geplaatst, de tijden lopen nu door elkaar :) maar geeft niks hoor want ik vind het sowieso al knap dat je het blog zo goed bijhoudt want ik weet hoeveel werk het is met foto's erbij en al!
    Veel plezier weer.

6. Mooi foto's, jullie hebben ondanks de hitte toch nog veel gelopen.
    Dan is een duik in de pool toch ook wel aangenaam als je "thuis" komt;-)
    Grtz.Yvonne

7. Fantastisch om het allemaal weer te zien! Wij vonden zion echt geweldig! Ook het Zionbier gedronken? En naast het hotel kun je prima eten! Genieten!

8. Zo, eindelijk weer tijd om bij te lezen,loop ruim een week achter ... Zion vinden wij zo'n geweldig park, alleen al er doorheen rijden is super ! En natuurlijk het BW, ook daar zaten wij ;-) !