Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californië, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs

donderdag 26 juli 2012

Dag 7 - Grand Canyon - Page

gereden miles : 280
temp: 23 - 41 gr.
weer: zonnig

Na de heerlijke bedden in de Wynn, was het wel even wennen op het smalle Queen bed in dit hotel. Wel geslapen, maar ook elk uur gezien. We slapen op de begane grond, horen dus elke auto die op slot gaat, met het bekende toetje, en dat zijn er nog al wat. Het gaat ook de hele nacht door. We hebben wat te vieren vandaag, Thijs is jarig! Hij is 12 jaar geworden !!

Vandaag rijden we via het Grand Canyon National Park naar Page. We zitten vroeg in de auto, het is vanaf Williams ongeveer 1,5 uur rijden. Om 8.08 uur rijden we staan we voor de poort, we kopen een Nationale Park Pass, dan zijn we goedkoper uit dan elke keer apart toegang betalen. De pas is een jaar geldig, misschien kunnen we hem volgend jaar ook nog gebruiken.
De Grand Canyon is 446 km lang, gemiddeld 16 km breed en ongeveer 1500 m diep. De kloof is in een periode van 6 miljoen jaar gevormd door de Colorado River. Het snelstromende water heeft het Colorado plateau uitgesleten.

Het is nog heel rustig, we gaan een deel van de Rim trail lopen.
Het is bewolkt en 23 gr. bijna koud , maar perfect om te wandelen. Eerst lopen we 700 meter door het bos, dan komen we bij de Canyon aan. Wat een prachtig landschap! Woorden schieten tekort om dit uit te leggen. De foto's geven een indruk, maar de werkelijkheid is niet te vangen in een foto. We lopen ongeveer 4 km. om 9.50 uur zijn we eer terug bij de auto.
Op het moment dat we het bos uitstapten, brak de zon door de wolken heen, het weer is prima, rond de 29 gr., water is dus een grote vereiste. We stappen weer in de auto en rijden naar een ander gedeelte. Het kost wel even moeite een parkeerplaats te vinden. We lopen van Bright Angel trailhead naar het Hopi house. Naast alle prachtige vergezichten spotten we ook wat wildlife, natuurlijk veel eekhoorntjes in de bomen en op de grond, maar ook een konijn, hagedissen en een Mule deer, een soort hert. Rond 11.15 uur zijn we terug bij de auto. We stoppen nog bij een aantal bekende punten zoals o.a. het Grandview point. Bij Desert view, het eindpunt van de Grand Canyon onweert het heel even. Tijdens het rijden komen we nog een kudde herten tegen, die ineens vlak langs de weg stonden. Rond 13.45 uur programmeren we de TomTom richting Page. Heel snel verandert het landschap van een bosrijke omgeving in een gele zandwoestijn met heuvels. Op dit moment rijden tussen ruige bergen door die de meest fantastische kleuren hebben, roze, oranje, terra, blauw en groen tinten. Onbewoonbaar maar prachtig om te zien.
We hebben zo'n 150 km gereden, bijna totaal onbewoond en als er iets van huis stond was het een soort caravan of hut.

Om 15.15 zijn we in Page, we checken in bij 'The Quality Inn' en we hebben een kamer met uitzicht over Lake Powel gekregen, dat is super. Dan gaan dan eerst op zoek om iets te eten. De lunch was er n bij ingeschoten en onderweg was er niets... Gezien onze trek kiezen we voor een snelle hap, de Burger King.
Om 15.45 rijden we naar de Glen Canyon Dam, de bouw van deze Dam is in 1963 afgerond en heeft voor het ontstaan van Page gezorgd. Rond de dam ligt een rotsachtig gebied, waarvan de stenen in lagen geërodeerd zijn, echt prachtig om te zien. Wij lopen er een stuk en Thijs klautert lekker op de rotsen. Hierna rijden we naar een punt, waarvoor we eerst een stuk naar beneden moeten lopen, maar dan heb je rechts een prachtig uitzicht over de Dam en links kijk je in een diepe kloof in de Canyon, waar de Colorado River loopt. Een warme wandeling, het is hier in Page 41 gr. Maar zeer de moeite waard. Onze volgende stop op de sightseeing tour door Page is de bekende Horseshoe bend. Die moet je gezien hebben als je in Page bent. De weg er naar toe is best pittig, eerst zo'n 500 m over mul zand omhoog dan een lange afdaling naar beneden. Je loopt er ongeveer 25 min over, maar dan heb je een geweldig uitzicht. En dan komt de weg terug, het is nog steeds 40 gr. De lange afdaling van de heenweg is een behoorlijke klim, door heel zacht zand terug..... We hebben veel, heel veel water gedronken, maar dat heb je ook echt nodig hier.
Tot slot rijden we terug via de Wallmart, we moeten tenslotte het water aanvullen. Rond 18.45 zijn we terug bij het hotel, waar we opgewacht worden door een prachtige zonsondergang. We eten 's avonds in de plaatselijke pizzeria, Thijs mag kiezen omdat hij jarig is.

1. Je zegt dan wel dat de foto's de sfeer niet goed weergeven, maar ik vind ze echt geweldig, wat is het daar mooi zeg!

Thijs van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag...niet verkeerd om dan op zo'n mooie plek te zijn;)

2. Van harte gefeliciteerd. Thijs zal z'n 12e verjaardag in 2012 niet snel vergeten, wat een schitterende dag.
    De Horseshoe Bend is prachtig om te zien heh, maar die wandeling er naar toe en terug, killing!
    We hebben toen een foto gemaakt dat onze dochter ligt op die rots waar jullie dochter nu zit en later uitvergroot, zo leuk.
    Veel plezier weer.

3. Wat is de Canyon mooi he, de eerste keer dat ik het zag prikte het achter mijn ogen, overweldigend. De Horseshoe Bend, Colorado river, het is zo mooi. Prachtige foto's en de Canyons staan er prachtig op. Happy Birthday voor Thijs, wat een kadootje zo'n mooie dag!

4. Gefeliciteerd met Thijs, hij heeft in ieder geval een verjaardag gehad die hij nooit meer vergeet.
    Je foto's zijn prachtig hoor! Maar je moet geen hoogtevrees hebben zie ik ;-)
    Grtz.Yvonne

5. Proficiat Thijs!!

Wat een prachtige dag. Wij hopen ooit nog eens niet in de winter op vakantie te moeten en dan ook lang naar het Westen te gaan. Het trekt als een magneet.

6. Hiep Hiep Hoera!! Van harte Thijs met je 12de verjaardag!!
    Wat een super mooie foto's maar dat kan niet anders lees aan je verslag als het daar zó mooi is.
    Jullie genieten met volle teugen en terecht.
    Gr. Saskia

7. Gefeliciteerd Thijs. Wat heb jij een bijzondere verjaardag gehad. Prachtige foto's, laat staan als je de uitzichten zelf hebt kunnen zien.

8. Gefeliciteerd met Thijs !! Prachtige dag weer, snap wel dat elk bed nu tegenvalt ;-) !! En die 'wandeling' naar Horshoebend ... Zweet springt spontaan weer op mij rug ...

9. Van harte gefeliciteerd Thijs. Wat heb jij op een geweldige plek je verjaardag mogen vieren. En wat een fantastische foto's van volgens mij een geweldige dag. Wat een vergezichten en een rust.

10. Voor Thijs gefeliciteerd, en voor jullie allen wat een mooie dag... wereldse foto's van een mega mooie omgeving !!!
    TOP !!!

11. Ja die wandeling terug kan ik me nog goed herrinneren......wat een hitte. Maar een onbeschrijflijk mooi uitzicht krijg je er voor terug.