Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californiƫ, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs

zaterdag 14 juli 2012

Laatste update voor vertrek

Vorig jaar 10 september hebben we de tickets naar Los Angeles gekocht. 10 maanden voorpret en voorbereiding hebben we gehad, veel gelezen in boeken, op het 'Alles Amerika Forum' en de vele reisverslagen.  Eindelijk is het nu bijna zover dat we op vakantie gaan.

Deze enorm regenachtige zaterdag wordt door ons gebruikt om ons voor te bereiden op de vakantie.
We pakken de koffers zoveel mogelijk in, printen tickets, hotel vouchers, vernieuwde Esta's, autopapieren e.d. uit. Dit levert een behoorlijke map A4'tjes op. Misschien volgend jaar alles als pdf op de Ipad zetten, beter voor het milieu. De stad wordt nog bezocht om wat laatste dingen aan te schaffen.
De media wordt ge-update, Thijs is films aan het downloaden voor de Ipad en muziek voor de iPhone's. Hij zit de hele dag al op zijn kamer en is er hartstikke druk mee ;-)
Ondertussen wordt er druk gegamed.... Hoezo multitasken
Er is nog wat discussie wie bij wie in de koffer moet, ik wil graag met 3 koffers heen om wat shop ruimte te hebben, maar ja onze bijna 16 jarige dochter wil geen spullen van haar irritante "kleine" broertje in haar koffer.

Aanstaande vrijdagochtend om 2.00 uur vertrekken we met de auto naar Dusseldorf, vanwaar we naar Londen Heathrow vliegen met British Airways. Op Heathrow zullen we een paar uur moeten wachten, om volgens de planning om 11.30 uur met Virgin Atlantic door naar Los Angeles door te vliegen. Op andere blogs hebben we gelezen dat de koffers worden doorgelabeld, dat is lekker. Dus geen gedoe betreffende het opnieuw in- en uit checken van bagage.

We hebben nog wel een mega drukke week voor de boeg. Harm en ik moeten beiden nog alle dagen werken en dingen regelen,  daarom hebben we dit weekend de spullen voor de vakantie zoveel mogelijk gepakt. Daarbij staan er nog een aantal extra activiteiten voor deze week in de agenda.
Iris heeft al vakantie en gaat een relaxte week tegemoet, probeert het dag en nachtritme al om te draaien en neemt uitslapend een voorschot op de eventuele jetlag.

Thijs neemt deze week afscheid van de basisschool, na de vakantie is hij brugpieper. Afgelopen vrijdag heeft hij zelf een tuinfeest gegeven voor de hele klas, super leuk. We hadden 28 kids over de vloer, een hoop muziek, gelach en gegil, maar tjonge wat eten die pre- pubers veel! Een uur na aanvang van het feest ben ik snel nog extra boodschappen gaan halen ;-) en ik had tevoren echt niet weinig ingekocht.
Maandag, heeft Thijs 's avonds zijn afscheidsmusical op school, tot woensdag moet hij naar school, dan is er woensdagavond nog een BBQ voor de klas en de ouders.
Donderdag staat Thijs op de lijst voor nieuwe buisjes (slechts de 7e keer) in zijn oren, vanwege middenoorontstekking, wat  aanhoudende klachten van oorpijn en doofheid geeft. Nu maar hopen dat hij luistert in de vakantie ;-)
En dan die nacht, nadat Thijs door de KNO-arts behandeld is, vertrekken we al.

Harm is ook bijna vakantie klaar. Afgelopen vrijdag heeft hij onverwachts een van zijn verstandskiezen chirurgisch laten verwijderen. De genezing lijkt redelijk voorspoedig te verlopen,  maar door de beperkte mondopening kunnen de hamburgers nog niet naar binnen, het past nog net niet, ha, ha. Gelukkig heeft hij nog een paar dagen.
De volgende update zal vanuit Los Angeles komen, of misschien onderweg als we ergens WiFi hebben. Ik ga proberen, zoals we gewend zijn, elke dag een verslag te publiceren, maar weet niet of dit zal lukken
We zullen af moeten wachten of er overal internet beschikbaar is en met welke snelheid.
Op de website van Goulding's Campground in Monument Valley, staat bijvoorbeeld de waarschuwing dat ze een hele trage nauwelijks werkende verbinding hebben :-( , gaat daar zeker nog met rooksignalen....
We zullen zien.

1. Koffers pakken weet wat. Ik zou je wel willen aanraden om mengkoffers te maken want mocht er een koffer van 1 persoon zoek raken dan zit diegene mooi zonder, hebben wij 1x gehad.
    Lekker hoor dat het nu gaat opschieten, ben benieuwd hoe jullie Virgin Atlantic vinden, wij vinden dat de fijnste vliegmaatschappij.
    Sterkte met de buisjes, spannend zo vlak voor vertrek.

2. Heerlijk, binnenkort dus weer een blog erbij, kan zeker nooit genoeg zijn, dan gaat voor mij de tijd ook een stuk sneller voorbij!
    Goeie tip van Anita om gemengde koffers mee te nemen, je hoopt het nooit, maar stel...
    Heel veel plezier met het omkijken van deze week, de laatste afsluitingen (spannend hoor Thijs!) en nog veel reisplezier;)

3. Ha heerlijk jullie vertrekken als wij terug zijn. Dan heb ik alle tijd voor jullie blog. Nog veel plezier met de voorbereidingen en alvast een hele goede reis!! Succes met de heren!!
    Gr. Saskia

4. Ook wij verdelen de spullen altijd over de koffers. Vorig jaar was er ook een koffer van ons niet goed aangekomen op Orlando en ik was wat blij dat er dus voor iedereen gewoon kleding in de overige koffers zat. En eigenlijk wel lekker dat jullie zo'n drukke laatste week hebben, dan gaat de tijd ook lekker snel. Ik zit in ieder geval weer klaar om mee te lezen.

5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

6. Nu gaat het echt opschieten. Nog even een drukke (werk)week, met helaas ook wat minder aangename zaken, maar dan gaat het gebeuren. Wat lekker dat je dan deze week je niet meer druk hoeft te maken over de koffers. Ze kunnen maar gepakt zijn :-)Sterkte voor de mannen komende week. De tandarts en het ziekenhuis zijn vast snel vergeten als jullie eenmaal in het vliegtuig zitten. Een hele goede reis en heel veel plezier gewenst!

7. Wat een hectiek in het gezin maar wat een vrolijkheid. Die mengkoffers is vast een goed idee maar wij nemen ook een 'verschoninkje' mee in de handbagage sinds we een keer de aansluiting misten en moesten overnachten, dan krijg je dus je koffers niet. Sterkte met de drukke werkweek en andere beslommeringen en voor je het weet zitten jullie in de plane.

8. nog even aftellen en dan..... fijne reis en een heerlijke vakantie gewenst!

9. Wat een heerlijke vakantie gaat dit worden. Wij gaan jullie volgen en verheugen ons op de blogverhalen. Misschien gaan we volgend jaar ook wel die kant op ... Wat een drukke week nog. Op vakantie gaan is af en toe doorbijten, op vakantie zijn is heerlijk. Nog even aftellen. Goede reis alvast.

10. Het gaat nu echt opschieten...nog heel eventjes !