Wij gaan van 20-07-12 tot 11-08-12 het naar Zuidwesten van Amerika, waar we de staten Californië, Utah, Nevada en Arizona zullen aandoen. Lees mee over onze plannen, voorbereidingen en belevenissen tijdens de reis. Het verslag van ons Florida vakantie mei 2012 staat ook op dit blog. Vanaf dag 12 zijn de verslagen op een ander blog deel 2 verder te lezen, dit ivm de data limiet.

Iedereen is welkom om mee te lezen. We vinden het erg leuk als je een berichtje voor ons achterlaat.

Harm, Christa, Iris en Thijs


zaterdag 28 juli 2012

Dag 8 - Antelope Canyon - Monument Valley

gereden miles: 165
temp              :  30 - 23 gr
weer              :  bewolkt met regen, af en toe zon











Vandaag hebben we om 11 uur een afspraak staan met Chief Okinobi, zoals wij hem noemen, om naar Antelope Canyon te gaan. De dit deel van Amerika is van de Indianen, de Canyons zien ze dan ook als hun grondgebied. Wil je er wat van zien, dan moet je daar voor betalen en ga je onder hen begeleiding de Canyon bezoeken.  Ons hotel ligt vlakbij de ontmoetingen plek, wat betekend dat we vandaag kunnen uitslapen. Prima bedden hier, we slapen beter als de nacht ervoor, maar om 7.45 uur heb ik zo vaak mij omgedraaid dat ik er uit ga, een prima tijd, we moeten tenslotte ook nog ontbijten. Als ik gedoucht heb zeg Harm dat ik mij vergis in de tijd, het is volgens hem een uur eerder. De wekker staat inderdaad ook op 6.55, maar mijn mobiel op 8.55.......
Eergisteren hebben we ons ook al in de tijd vergist, we dachten met het Arizona inrijden, een uur in te leveren, maar bij Bearizona bleek dat we dat uur daar al weer terug hadden... Harm heeft wel eens ergens gelezen dat de Indianen een andere tijd hanteren dan de Amerikanen in hetzelfde gebied. Om zeker de zijn, we hebben tenslotte een tijdsafspraak, loop ik naar de Lobby, daar hangen tig klokken en die van Page staat inderdaad op 7 uur. Ik zit nu voor onze hotel kamer buiten, met uitzicht over Lake Powel, dit stukje te typen. Heb ik zomaar een uurtje kado. Slapen kan ik niet meer, tijd om eens eens wat blogs bij te lezen......

Om 8.15 uur gaan we ontbijten, het hotel biedt een behoorlijk buffet, met veel tafels, toch is het vol als wij aankomen. We besluiten dan het bord mee naar de kamer mee te nemen, dan is er toch ineens een tafel vrij, wel zo prettig. Na het ontbijt drinken we op ons gemak koffie, we hebben vanmorgen ruim de tijd.

We zien het in de verte op verschillende plaatsen regen vallen en niet veel later begin het bij ons ook te betrekken en te spetteren. Tegen de tijd dat we weg moeten is het gelukkig weer droog, maar nog wel bewolkt. Om 10.15 moeten we ons melden bij een benzine station in Page voor de Antelope Canyon Tour. Er staat al een groep mensen te wachten bij de auto's die ons naar de Canyon brengen. Cheffin "Toothless" noemde in haar beste Engels de namen op van de verschillende families, maar ging al gauw over tot spellen van alle buitenlandse achternamen. Er waren verschillende groepen, Harm had de foto tour geboekt, deze duurt 2,5 uur en geeft je ruim de tijd om te fotograferen. Onze groep bestond uit 14 personen. Omdat het achter in de auto vol zat, ging ik samen met een andere vrouw voorin zitten. De auto is een Pickup truck met in de lengte van de laadbak 2 banken met de ruggen tegen elkaar. Daarmee hobbelde en bobbelden we in een kwartiertje naar de Canyon.


De Canyon was prachtig, het was wel bewolkt waardoor we geen foto's van naar binnen vallende straling kunnen maken. Maar door de bewolking heb je veel minder harde schaduwen, wat volgens onze gids ook heel mooi is.
Prima, weer is niet te beïnvloeden, anders zouden alle foto's er ook hetzelfde uitzien. Thijs vond het prachtig, liep vooraan met de gids, hij heeft heel veel foto's op mijn mobiel gemaakt ;-)
Om 1 uur zijn we weer terug bij het startpunt. Het was een geslaagde trip, maar ze zouden er goed aan doen iets minder groepen tegelijk door de Canyon te laten lopen. Wij hadden door de speciale tour steeds voorrang en tijd zo lang we nodig hadden, maar toch.

Bij de Wallmart halen we vers brood en beleg, tevens eten voor vanavond. We gaan naar Gouldings Campground in Monument Valley waar we voor vannacht een Cabin gehuurd hebben.

We moeten ong 3 uur rijden. Het landschap onderweg vind ik weer prachtig.  We rijden voor een grot deel op 2000m hoogte. In de omgeving van Momument Valley lijkt het of we door een vallei rijden met grote tafelbergen, maar in werkelijkheid zijn de toppen van de tafelbergen de oorspronkelijke vallei, door aardverschuiving en erosie is een eeuwigheid geleden dit landschap ontstaan. Onderweg stoppen we bij een Macdonalds voor een kop koffie, Harm heeft nl. wat last van slaap. Als ik met de bekers koffie naar de auto loop wordt Harm lastig gevallen door een groepje Indianen, die geld willen.
Wij hebben een paar dollar gegeven om ervan af te zijn, ze waren met z'n achten, daarna snel doorgereden. Voelde een beetje eng.

Nog een kwartiertje rijden, dan komen we aan bij Gouldings Campground. We melden ons bij de receptie, betalen voor de Cabin en krijgen vervolgens de sleutel. De Cabin is een efficiënt ingedeelde camper. Er staan op de camping een hoop grote campers met een behoorlijk aantal Nederlanders.


Wel gezellig een dagje op de camping. Nadat we wat gedronken hebben en de bagage naar binnen hebben gebracht, stappen we weer in de auto om de omgeving te bekijken. Het is hier ontzettend mooi de tafelbergen zijn enorm groot en heel indrukwekkend. Bij milemarker 13 op de highway 163, maken we, zoals vele een aantal foto's. Iris en Thijs brengen de avond kaartend door. Er is hier Wifi, maar een zeer slechte verbinding. Foto's bij het verslag plaatsen gaat heel moeizaam, bij het plaatsen zie ik dat ik niet de beste heb uitgekozen. Ik laat het even zo tot we een betere verbinding hebben.

14 opmerkingen:

  1. Wat een lekker verslag weer met mooie foto's. Je vertelt het zo alsof ik het gevoel heb weer terug te zijn. Wij vonden Antelope Canyon ook heel indrukwekkend.
    Ik kan me nog herinneren dat onze kinderen in die tijd zeiden; het lijkt wel of we in een foto rijden. De omgeving bij Monument valley is echt een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een liefhebber van deze route. Wel vervelend om lastig gevallen te worden door vervelende lui; soepel opgelost.Goeie reis verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi is het daar zeg, is zeker de moeite waard om die foto tour te hebben gedaan.
    Leuke cabin hebben jullie ook weer weten te bemachtigen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grote fan van Antelope Canyon, zo mooi en zo apart! Vervelend zeg die opdringerige mannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's van de Antelope Canyon. Ik ben benieuwd hoeveel foto's je in totaal hebt geschoten hier. En wat leuk zo'n cabin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijken wel schilderijen die foto's, prachtig hoor. En wat een verschillen deze vakantie maken jullie mee , van de luxe van The Wynn naar een camping, lachen!! Ik geniet iedere keer van je verslag Christa, thanks.
    Have Fun!!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Christa,
    zitten we dan toch tegelijk in MV? In je schema stond MV gepland voor de 27e, maar in je reisverslag staat nu de 28e?
    Wij gaan morgen naartoe waar jullie vandaan komen, eerst Antelope Canyon (tour bij Ekris), ben erg benieuwd na het zien van jouw foto's! En heb al minstens 5x gecheckt hoe het zit met de tijdzone, hahaha!
    Veel plezier weer vandaag!
    Groetjes,
    Audrey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ik vind je foto's prachtig hoor1
    Wel eng ja zo lastig gevallen te worden, zou er ook wel een beetje onrustig van worden ;-(
    Have fun!
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig gebied. Foto's lijken inderdaad wel schilderijen. Heel bijzonder. Veel plezier weer morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's. Antelope Canyon vonden wij ook erg indrukwekkend. En die verlaten wegen.......zo mooi om daar te rijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo ben weer ff bijgelezen. Wat een prachtige trip maken jullie zeg.
    En wat een mooie foto's. Wij willen volgend jaar ook weer die kant op.
    Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die problemen met die tijdzomes, kan ik me ook nog wel herinneren ;-) ! Wat een prachtige foto's van Antelope Canyon, voor ons een van de hoogtepunten, ondanks dat wij ook niet veel zon inval hadden, en het ook ERG druk vonden ! Toch krijg je prachtige foto's met de juiste instellingen (geholpen door onze gids uiteraard).

    Veel plezier op de camping, ben benieuwd hoe die bedden slapen !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waanzinnige foto;s van een even waanzinnige mooie dag zeg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie verhalen en een feest der herkenning, Christa! Ik denk dat we in dezelfde Cabin hebben geslapen! :-D Erg grappig! Geniet nog even! Groetjes Laura!

    BeantwoordenVerwijderen